Tuesday, December 8, 2009

LAGI PICTURE ALUMNI SMJ 76-80 HOTEL SINGGAHSANA PJ - FROM MOHSIN CAMERA-MAN



ALBUM KENANGAN PERSATUAN ALUMNI SMJ 76-80

Berdiri dari belakang : Noor Hariza Daud, Robashah Ismail, Rodiah Halim, Nurashikin Mehat, Fadzilah Ali

Duduk di depan : Haziah Mat, Nur Rashidiah Halim, Zabedah Shaarin

Berdiri dari belakang : Syed Ahmad Fadzil, Illias Ismail,Mohsin,Chuah Teong Eng,Ruslam Tahir, Azahari Nordin, Osman Ahmad,Dato Azri Murad, Abdul Arif Mohd Ishak, Shahruddin Abd. Aziz

Duduk di depan : Malek Amir Ali, Abdul Nazar Abdul Hamid, Mohd Nazeri Nasurudin,Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman, Goh Jit Chor, Badrul Hisham Ahmad, Mahdi Shuib



Berdiri dari belakang :Chuah Teong Eng, Ruslan Tahir, Goh Jit Chor, Badrul Hisham Ahmad, Mazni Ahmad, Abdul Arif Mohd Ishak, Syed Ahmad Fadzil,Mohsin,Rosli Che Rus,Ayob saad, Abdul Nazar Abdul Hamid, Mallek Amir Ali, Mahdi Shuib, Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman

Duduk dari depan : Noor Hariza Daud, Nur Rashidiah Halim, Robashah ismail, Zabedah Shaarin, Nurashikin Mehat, Fadzilah Ali, Rodiah Halim, Haziah Mat

Berdiri dari belakang :Mohd Nazeri Nasurudin,Ruslan Tahir, Malek Amir Ali, Azahari Nordin, Osman Ahmad,Mohamad Mohsin, Dato Azri Murad, Abdul Nazar Abdul Hamid, Badrul Hisham Ahmad, Goh Jit Chor, Shahruddin Abd. Aziz, Mahdi Shuib, Syed Ahmad

Duduk dari depan :Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman, Chuah Teong Eng, Noor Hariza Daud, Nur Rashidiah Halim, Robashah Ismail, Zabedah Shaarin, Nurashikin Mehat, Fadzilah Ali, Rodiah Halim, Haziah Mat, Muhammad Noor Hakimi Noor Hashim, Mohd Illias Ismail, Abdul Arif Abdul Razak

SEDIKIT CORETAN TENTANG ENTRY INI

Telah sebulan berlalu pertemuan ke-2 yang berlansung di Hotel Singgahsana, Petaling Jaya. Pada pertemuan ke-3 di Darulaman Golf Club di Jitra Pengerusi ALUMNI kita Mohsin telah menyerahkan CD gambar-gambar yang diambil semasa di Hotel Singgahsana, PJ. Oleh kerana beberapa masalah teknikal CD tersebut tidak dapat dibuka. Alhamdulillah setelah mencuba beberapa kali akhirnya saya dapat download semua gambar-gambar yang diambil oleh camera- man pro Mohsin. Hari itu saya berjanji akan memasukkan semua gambar-gambar itu kedalam blog khas ALUMNI kita. Saya dan Jamilah akan menunaikan janji tersebut dan sedang berusaha merealisasikannya. Buat sementara saya masukkan dahulu dalam entry saya untuk tatapan kawan-kawan semua.


Bilik yang menanti kedatangan kawan-kawan yang telah lama tidak bertemu hampir-hampir 30 tahun. Bilik ini menyimpan sejarahnya yang tersendiri...

Air ini juga telah lama menanti hingga kesejukannya hampir hilang.....

Air basuh tangan ini juga tidak sabar menunggu orang menggunakannya...tapi hampir tengah malam hanya terdengar gelak-ketawa dan bualan saja...semuanya leka bersembang.....

Apa ni Mohsin...untuk apa...boleh minum ke...entahlah...apa-apa aje..lah

Siap terhidang tetapi tidak dijamah hingga hampir tengah malam

Lauk-pauk telah lama tersedia...kelihatan menarik...

Amboi lazatnya makanan cepatlah...siapa nak makan dulu ni....

Buah-buahan yang disediakan amat menarik sekali

Antara kuih yang disediakan...bengkang ka ni...orang Kedah kata...

Hat ni plak kuih apa nampak begitu menyelerakan...tapi pasai apa semua syok dok sembang tak mau makan.....

Itu adalah di antara menu yang telah disediakan oleh Mohsin untuk meraikan kawan-kawan pada malam tersebut. Terima kasih banyak-banyak kepada Mohsin kerana menjadikan majlis meriah, ceria dan amat bermakna. Muga Allah Taala memurahkan rezeki kamu.

WAJAH-WAJAH SELEPAS SEKOLAH 29 TAHUN YANG LALU
BERPISAH DAN BERTEMU SEMULA


Alhamdulillah dengan izin Allah Taala pertemuan antara rakan-rakan berlaku dalam keadaan yang ceria walaupun dalam masa yang sama ada yang tidak dapat mengenali diantara satu sama lain pada mulanya. Berjabat tangan, berpeluk cium dan berbual mesra berlaku secara spontan. Lihatlah detik-detik pertemuan yang dirakamkan oleh jurufoto yang dibawa khas oleh Mohsin.


Syed Ahmad Fadzil dan Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman

Syed Ahmad Fadzil dan Mohsin

Syed Ahmad Fadzil dan Mohsin

Nur Rashidiah Halim & Noor Hariza Daud
Osman Ahmad dan Mohsin
Berpelukan antara Osman Ahmad & Mohsin
Bertanya kabar Osman Ahmad, Mazni Ahmad, Mohsin dan Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman

Ayod Saad dan Mohsin

Mazni Ahmad dan Mohsin

Mazni Ahmad dan Badrul Hisham Ahmad
Malek Amir Ali, Mohsin dan Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman
Malek Amir Ali dan Badrul Hisham Ahmad
Ruslan Tahir, Osman Ahmad, Mohsin dan Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman
Zabedah Shaarin dan Rodiah Halim
Ruslan Tahir, Mohsin dan Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman
Zabedah Shaarin, Robashah Ismail dan Nurashikin Mehat
Zabedah Shaarin dan Robashah Ismail berpelukan kegembiraan

Chuah Teong Eng, Badrul Hisham Ahmad dan Shahruddin Abd. Aziz


TEMPAT BERTEMU DAN BERBINCANG HALA TUJU ALUMNI
HOTEL SINGGAHSANA PETALING JAYA, SELANGOR

Backdrop Perjumpaan Pra ALUMNI SMJ 1976 - 1980, 6 November 2009
Hotel Singgahsana, Petaling Jaya, Selangor

Bilik yang disediakan bagi tujuan perjumpaan rasmi ALUMNI

Para jemputan memulakan sesi perjumpaan di meja bulat

Kusyuk mendengar penerangan dan agenda ALUMNI pada malam tersebut

Suasana dipermulaan perbincangan bermula dengan pelbagai perasaan

BACAAN DOA BAGI MEMBERKATI PERJUMPAAN ALUMNI

Pada malam tersebut bagi memberkati majlis secara sukarela rakan kita saudara Osman Ahmad telah mengetuai majlis dengan membaca doa kesyukuran dan keberkatan sempena penubuhan ALUMNI SMJ 76-80.


Osman Ahmad, Mohsin, Mahdi Shuib, Abdul Arif Mohd Ishak & Azahari
Nordin

Uzir, Jat, Chuah,Anuar Shah, Anuar Shidiah, Rosli, Badrul, Mazni & Malek Amir

Mazni Ahmad

Malek Amir Ali

Ruslan Tahir

SESI PERKENALAN SEMULA DAN PERLANTIKAN AHLI JAWATANKUASA ALUMNI 76- 80

Sesi yang mengamatkan suasana dimana imbasan zaman persekolahan di ceritakan semula. Ramai yang tidak dapat menahan ketawa mengimbas zaman lampau. Perlantikan Jawatankuasa telah dibuat. Kawan-kawan boleh rujuk pada entry yang lepas.


Osman Ahmad dan Mohsin (Presiden ALUMNI)

Mohsin dan Mahdi Shuib (Pen. Setiausaha ALUMNI)
Mohd Illias Ismail (Timb. Presiden ALUMNI) dan Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman

Dato' Azri Murad dan Shahruddin Abd. Aziz

Mohd. Illias Ismail, Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman, Abdul Nazar Abdul Ahmid

Ruslan Tahir, Syed Ahmad Fadzil. Dato'Azri Murad dan Shahruddin Abd. Aziz

Mohd Nadzeri Nasurudin dan Dato'Azri Murad
teringat zaman persekolahan


Syed Ahmad Fadzil, Dato' Azri Murad dan Shahruddin Abd. Aziz
Dato Azri tersenyum mendengar Shahruddin Abd. Aziz bercerita


GAMBAR-GAMBAR YANG DIRAKAMKAN SEMASA SESI MAKAN


Wan Ahmad Uzir sedang mengambil sup....

Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman, Abdul Arif And Dato'Azri Murad

Shahruddin Abd Aziz,Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman, Mahdi Shuib,Fadzilah Ali, Abdul Nazar Abdul Hamid

Rodiah Halim And Shahruddin Abd.Aziz

Nurashikin Mehat , Rodiah Halim

Robashah Ismail, Rodiah Halim, Nurashikin Mehat

Anuar, Robashah Ismail, Nurashikin Mehat, Mohsin, Abdul Nazar Abdul Hamid
Mohsin sedang tengok apa tu.....

Dah lapar agaknya...ya Mohsin....

Mohsin, Ruslan Tahir, Syed Ahmad Fadzil

Malek Amir Ali, Barul Hisham Ahmad, Ruslan Tahir, Shahruddin Abd. Aziz, Mahdi Shuib

Ramai-ramai sedang menikmati makan malam....

Haziah Mat, Robashah Ismail

Fadzilah Ali, Mohsin

Fadzilah Ali...


Mohd Nadzeri Nasuruddin sedang berbual dengan Fadzilah Ali
Sambil makan sambil bersembang maklumlah lama tak jumpa

Dato Azri Murad, Mahdi Shuib

Alahai....letih bersembang

Badrul Hisham Ahmad..

Azahari Nordin


Abdul Arif Mohd Ishak, Azahari Nordin, Osman Ahmad

Terdapat banyak lagi gambar-gambar yang dirakamkan pada malam tersebut. Gambar-gambar yang selebihnya akan dimasukkan kedalam blog ALUMNI secepat mungkin. Diharap rakan-rakan dapat bersabar dan buat sementara waktu bolehlah menatap Album ini diblog saya.

3 comments:

  1. Salam,

    Nampaknya kawan-kawan kita ramai yang dah tembab tapi tak ramai yang berjanggut cuma Man sorang aja. Hee, nanti saya pun nak berjanggut juga biaq susah nak kenal.

    ReplyDelete
  2. Konee,
    salam..habaq mai la awak sapa...hehe

    ReplyDelete
  3. Salam Konee,
    Betul cakap CikMilah...habaq la siapa gerangan diri sebelum janggut tumbuh nanti tak kenal pulak...he..he..

    ReplyDelete