Sunday, January 2, 2011

Majlis Amanat Naib Canselor Tahun Baru 2011

MAJIS AMANAT NAIB CANSELOR TAHUN BARU 2011
UNIVERSITI UTARA MALAYSIA
1 JANUARI 2011 (SABTU)
DEWAN MUAZAM SHAHView Blog




SELAMAT TAHUN BARU DARI NAIB CANSELOR......antara amanatnya...UUM mencapai hasrat untuk menjadi Universiti Pengurusan Terkemuka. Pelan tranformasi UUM telah dibentuk dan digubal ke arah hala tuju untuk mencapai wawasan menjadi Universiti Pengurusan terkemuka dan seterusnya sebagai sebuah Universiti Penyelidikan menjelang tahun 2013.

Pelan tranformasi jangka panjang dan pendek disusun sebagai 'roadmap' untuk mencapai dan melaksanakan semua pelan tindakan yang sudah siap dibentuk.

Fasa pertama membabitkan rancangan lima tahun pertama bermula 2011 sehingga tahun 2015 bagi meletakkan UUM di peta akademik tempatan dan usaha "duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi" dengan universiti tempatan terkemuka.

Fasa kedua bermula 2016 hingga 2020 adalah usaha meletakkan UUM di peta akademik antarabangsa sebagai sebuah universiti yang menjadi rujukan dalam bidang pengurusan oleh semua pihak termasuk para sarjana dan ilmuan dari dalam dan luar negara.

Sempena tahun baru ini akan membuka lembaran baru kepada semua staf UUM untuk bekerja lebih keras bagi melaksanakan apa yang dirangka dalan pelan tranformasi ini.

UUM akan terus maju melakar sejarah kecermelangan pada masa depan.

No comments:

Post a Comment